Συμβουλές

Πώς να μετατρέψεις το πρωινό σου σε ένα μικρό θησαυρό θρεπτικών συστατικών με ω3 και ω6;

Η πρώτη καλημέρα στα κύτταρά σου

Είναι όλες αυτές οι στιγμές όταν πολλοί και διάφοροι που εμπιστεύεσαι, σου προτείνουν να κάνεις μια γευστική καινοτομία στη διατροφή σου κι εσύ για κάποιο λόγο το αναβάλλεις διαρκώς. Κι όταν έρχεται τελικά η στιγμή που περνάς στο επόμενο βήμα, το μόνο που μετανιώνεις είναι για το χρόνο που έχασες δίχως να το έχεις κάνει…

Κάπως έτσι κι εγώ άκουγα ότι το ταχίνι στο γιαούρτι δίνει εκπληκτική γεύση αλλά οι γευστικές αντιστάσεις μου με έκαναν να διστάζω. Μια μέρα λοιπόν που είχα γιαούρτι, είχα φρούτα, αλλά δεν είχα κάτι από την ομάδα των καρπών/δημητριακών προκειμένου να φτιάξω την πολυπόθητη 3άδα του πρωινού, βρέθηκε μπροστά μου ως μοναδικός διαθέσιμος συνδυαστικός παράγοντας το ταχίνι. Όπερ και δοκίμασα. Πρόσθεσα και λίγο θυμαρίσιο μέλι και ο ουρανίσκος μου αναστέναξε από ικανοποίηση…

Από τότε και στο εξής όταν επιλέγω ένα συνδυασμό πρωινού με πρωτεϊνούχο επιλογή το γιαούρτι, προσθέτω πάντα και ένα κουταλάκι ταχίνι. Αν τον συμπληρώσεις με λίγη βρώμη  και λίγους φρεσκοτριμμένους ξηρούς καρπούς, έχεις και μια πανδαισία απαραίτητων λιπαρών οξέων σε ω3 και ω6 που θα κάνουν τις κυτταρικές μεμβράνες σου να αναστενάξουν από ευχαρίστηση. Η σύγχρονη διατροφή παρέχει πια μεγάλες ποσότητες κορεσμένων και trans λιπαρών οξέων κυρίως από την υπερκατανάλωση ζωικών και τηγανητών τροφών που σταδιακά αλλάζει την ομαλή αναλογία της σύστασης των κυτταρικών μεμβρανών, με συνέπεια το κύτταρο να αδυνατεί τόσο να τραφεί σωστά όσο και να αποβάλει τα τοξικά κατάλοιπα του μεταβολισμού και  αυτό αποτελεί την πρωταρχική αιτία εμφάνισης αυτοάνοσων νοσημάτων και ανεπιθύμητων κυτταρικών μεταλλάξεων.

Φτιάξε λοιπόν τη μέρα σου και τις κυτταρικές μεμβράνες σου με την πρώτη καλημέρα. Θα χρειαστείς  σε αναλογία για μια μερίδα, μια κουταλιά από το καταπληκτικό σε σύνθεση έτοιμο μείγμα με βρώμη και ξερά φρούτα, το γνωστό ως Super Breakfast , με ένα κεσεδάκι φυσικό γιαούρτι. Προηγουμένως θα τα έχεις αφήσει όλα ανακατεμένα για 10 με 15 λεπτά ώστε να έχει μαλακώσει επαρκώς η βρώμη με το γιαούρτι  μέχρι να σερβιριστούν και τα υπόλοιπα υλικά.  Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποιο έτοιμο μείγμα για «μούσλι» κατά προτίμηση δίχως να περιέχει ζάχαρη.

Το γιαούρτι όπως και το κεφίρ, η θρεπτική τους αξία είναι πολύ ανώτερη από το απλό γάλα, λόγο των προβιοτικών οργανισμών που περιέχουν. Σε συνδυασμό με τις πρεβιοτικές ίνες που έχουν τα φρούτα, οι ξηροί καρποί, η βρώμη και το ταχίνι, κάνουν το συγκεκριμένο γεύμα  πραγματικά ασυναγώνιστο όσον αφορά την ενίσχυση της μικροβιακής χλωρίδας του εντέρου.

Όταν ολοκληρώσεις αυτή τη διαδικασία,  προσθέτεις ένα φρέσκο ψιλοκομμένο φρούτο και λίγους τριμμένους ξηρούς καρπούς για να ολοκληρώσεις το «απόλυτο» πρωινό σου.

 

Η δική μου αγαπημένη ισορροπία για κάθε μερίδα που ετοιμάζω

  • Ένα κεσεδάκι γιαούρτι  των 200 γραμμαρίων ως η ζωική επιλογή της 3άδας
  • Δυο κουταλιέςSuper Breakfast ή μούσλι, ως το μισό αμυλούχο τρόφιμο της ομάδας δημητριακών/καρπών της 3άδας
  • Μια κοφτή κουταλιά τριμμένους ξηρούς καρπούς  και ένα να γεμάτο κουταλάκι του γλυκού βιολογικό ταχίνι ολικής άλεσης ως το άλλο μισό αμυλούχο τρόφιμο της ομάδας δημητριακών/καρπών της 3άδας
  • Ένα ώριμο καθαρισμένο γιαρμά  κομμένο σε κύβους ως  η  φρέσκια επιλογή της 3άδας
  • Μια μικρή δόση τριμμένη κανέλα Κεϋλάνης
  • Ένα κουταλάκι θυμαρίσιο μέλι για να δώσεις περισσότερο άρωμα και γεύση.

Το συγκεκριμένο πρωινό αποτελεί πραγματικά ένα μικρό θησαυρό θρεπτικών συστατικών, ιδιαίτερα πλούσιο σε προβιοτικά, πρεβιοτικά, απαραίτητα λιπαρά οξέα, αντιοξειδωτικά καθώς παρέχει κι ένα πλήρη συνδυασμό σε απαραίτητα αμινοξέα.

Τη συγκεκριμένη επιλογή με το τίτλο «Πλήρες πρωινό με ω3 & ω6» μαζί με πολλές άλλες θα τη βρεις και στην εφαρμογή Diet Coaching στο πακέτο Ιδεών – Συνταγών: «Συνταγές από την Λευκάδα».

Πηγή: www.boro.gr

 

Ευάγγελος Ζουμπανέας

About the author

Ευάγγελος Ζουμπανέας

Ευάγγελος Ζουμπανέας