Συμβουλές

Τι σημαίνει «καλό» πρωινό;

Κυριακή Απέργη
Συντάκτης : Κυριακή Απέργη

Όλοι ξέρουμε ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας και πρέπει να τρώμε καλό πρωινό. Ή τουλάχιστον θα έπρεπε! Κανείς όμως δεν μας έχε εξηγήσει ποτέ τι σημαίνει «καλό» πρωινό!

Σίγουρα ένα «θρεπτικό» πρωινό δεν χρειάζεται να έχει τον όγκο ενός πρωινού ξενοδοχείου και σαφώς δεν πρέπει να χρειάζεται χρόνο να παρασκευαστεί ή να καταναλωθεί.

Ένα καλό πρωινό θα πρέπει να μας κράτα χορτάτους μέχρι το δεκατιανό για 2,5-3 ώρες. Θα πρέπει να αποτελείται από πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, που μας κρατά χορτάτους για ώρες και βοηθά στην α

νάπτυξη και αποκατάσταση των ιστών, από σύνθετους και λίγους απλούς υδατάνθρακες για αργή αλλά και άμεση απελευθέρωση ενέργειας, από καλά λιπαρά, βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά για την ομαλή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας και του μεταβολισμού μας.

Το τελευταίο καιρό τα πρωινά με βρώμη έχουν κερδίσει την προτίμηση μας και όχι άδικα. Μπορεί να καταναλωθεί με πολλούς τρόπους, ενώ είναι ένα δημητριακό ολικής αλέσεως, πλούσιο σε σύνθετους υδατάνθρακες, που ανεβάζουν αργά το σάκχαρο στο αίμα, σε φυτικές ίνες, ενώ είναι χαμηλό σε λιπαρά. Περιέχει επίσης μια κατηγορία φυτικών ινών τις β-γλυκάνες που βοηθούν στην μείωση της χοληστερίνης και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας. Ωστόσο πολλοί θεωρούν ότι η βρώμη είναι άνοστη και την κακοποιούν με την προσθήκη ζάχαρης και λιπαρών. (1,2)

Αντί αυτού ο συνδυασμός της βρώμης με φρούτα της προσδίδει γλυκεία γεύση και θρεπτικά συστατικά χωρίς περιττές θερμίδες. Όταν μάλιστα ο συνδυασμός γίνεται μαζί με τις σωστές αναλογίες Superfoods σε ένα ατομικό σακουλάκι το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικά γρήγορο πρωινό ή ελαφρύ γεύμα για όλες τις ώρες της ημέρας, σε οποιοδήποτε μέρος και με οποιδήποτε βάση, πχ γιαούρτι, κεφίρ, γάλα αμυγδάλου, ακόμα και με χυμό ή τσάι ή μαζί με γάλα για ένα γρήγορο σνακ στο πόδι σαν χορταστικά μάφιν και κέικ ή μπάρες.

  1. Cheickna Daou, Hui Zhang Oat Beta-Glucan: Its Role in Health Promotion and Prevention of Diseases First published: 12 June 2012Full publication history DOI: 10.1111/j.1541-4337.2012.00189.xView/save citation
  2. Braaten JT ,  Wood PJ ,  Scott FW ,  Wolynetz MS ,  Lowe MK ,  Bradley-White P ,  Collins MW Oat beta-glucan reduces blood cholesterol concentration in hypercholesterolemic subjects. (PMID:7956987)Division of Endocrinology and Metabolism, Ottawa Civic Hospital, University of Ottawa, Canada. European Journal of Clinical Nutrition [1994, 48(7):465-474]

Κυριακή Απέργη
Διατροφολόγος- Διαιτολόγος